reklama

Útrapy (ne)jedného spolubývajúceho

Ak ste mladý, perspektívny študent tejto republiky s poctivo zarobeným eurom z brigády v peňaženke ako ja,neminie Vás zrejme skutočnosť deliť sa s niekým o izbu, byt či internát.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 A ak máte naozaj veľké (ne)štastie bude týchto ľudí tak tri, štyri, päť, šesť, sedem...Veď s pribúdajúcim počtom ľudí logicky klesajú náklady na bývanie ale percentuálne sa zvyšuje zamorenosť ovzdušia nebezpečnými plynmi, konkrétne metánom. Ale čo by sme neriskovali, za tú cenu! 

A tak sa teda o pol piatej nadránom v strese prebúdzam na zvonenie nejakej šialenej punkovej odrhovačky, na ktorú by som ešte možno v klube hodinu predtým v podnapitom stave dala aj pogo, avšak v momentálnom rozpoložení ma z nej akurát tak rozbolí hlava. Ospravedlňujúco sa tváriaca spolubývajúca hľadá po izbe zvoniaci telefón, okuliare a spodné prádlo. Pretočím sa na druhý bok, zrejme som už aj tak videla viac ako som mala. Po chvíľočke jej chvatného obliekania sa, náhodnom zhodení troch ešte nedotknutých „bichlí“ do školy a mojom pozdrave ktorý dávam vždy ráno ked sa ešte tvárim ako krtko, odchádza.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ooo áno, znovu pomaličky zaspávam spánkom spravodlivých keď tu zrazu cez stenu, ale úplne blizúčko páni a dámy, ozve sa „Chrrrrrrrrrrrr!!!“ a potom ešte jedno tichšie „Chrrrmm!“ a to potom opakovane do jednoliatej zvukovej stopy. Predstavenie akurát začína! Melódia sa nedá zastaviť, je pravidelná ako zaseknuté cédéčko, omietka sa predo mnou trasie a ja od hnevu s ňou. 

Pokus o spánok som definitívne vzdala, preto radšej bežím do kúpeľne predtým ako sa tam spraví už tradičné ranné valné zhromaždenie(ej kej:rada na malú). Mám štastie, nikto v dosahu! Až také ružové to zas ale nie lebo NIEKTO (ako už tradične voláme škriatka ktorý k nám naschvál chodí kradnúť mlieko, pastu, necháva vlasy v umývadle a neumýva si po sebe riad... ešte ho nikto nikdy nevidel, potvoru jednu! ) zas minul celý toaletný papier a ja som si to uvedomila až neskoro. Nič iné mi teda neostáva, hanba-nehanba iba zakričať „Jurooooo, dones mi prosím ťa papieeeer!“. Ešte dobre že dvere poriadne netesnia a všetko sa dá prestrčiť popod prah!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A keď po všetkých tých doobedných školských peripetiách nastane čas obeda, utekám čo najrýchlejšie domov nech si stihnem spraviť aspoň špagety. Sakra! Neoznačila som si menovkou kečup pomyslím si a moje najhoršie obavy sa vyplnia. NIEKTO zas zaúradoval a zrejme použil môj kečup lebo v chladničke nie je a tak sa budem musieť uspokojiť s horčicou. Hmmm, to tu dávno nebolo, výdatné a chutné, špagety s horčicou! To že pri umývaní riadu v dreze nájdem psie chlpy, kúsky zhnitej mrkvy a niečo čo sa podobá na kostnú chrupavku hádam ani nestojí za zmienku.

Je večer, a len čo si napustím vaňu a vkĺznem do nej aby som si na pár minút dopriala ozdravnú kúpeľ tela, klope na dvere kúpeľne Karol. „Maja, ja naozaj potrebujem íst na WC! Už to nevydržím!“ A ja ako správna chápajúca spolubývajúca mrzuto vyliezam z vaňe aby som sa mohla šmyknúť na podlahe kde NIEKTO predtým zrejme vylial nejaký saponát. Šúchajúc si bolestivý monokel všetkým oznamujem že zajtra sa už určite sťahujem a idem spať, aby tento každodenný kolobeh mohol pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A či sa skutočne odsťahujem? Nie. Som na to až moc lenivá. Ale sú aj iné dôvody. Teším sa z toho že mi občas NIEKTO nechá na chladničke odkaz s prianím úspešného dňa(a nie je to moja mama) alebo ak mi je nanič pobudne so mnou trebárs aj celú noc hore pri šálke kakaa. Je príjemné prísť domov unavená a zistiť že NIEKTO spravil palacinky pre všetkých. A v prvom rade je že na to aby som sa odsťahovala mám až moc rada moju trafenú spolubývajúcu, Karola, s ktorým je poväčšine toľko srandy že sa až za brucho chytáte, a aj chrápajúceho Jura ktorý Vám vždy rád pomôže ak môže. A že by to bolo pohodlnejšie? Nech. Za tých pár študentských mesiacov či rokov to určite stojí.

Mária Sokolová

Mária Sokolová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka, občianka, cudzinka, priateľka, sestra, dcéra a dúfam že čoskoro budúca veterinárka.V prvom rade som však žena ako vy ostatné.Normálna, inteligentná, ľúbivá...ale častokrát nespokojná, detinská a robiaca naprieky.Občas potvora, občas nepovšimnutá, no vždy aktívne rozmýšľajúca. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu